لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۳:۵۱

زنده بلاگ| عملیات همزمان در شمال و جنوب غزه؛ ارتش اسرائیل: ۱۵۰ شبه‌نظامی حماس در جبالیا کشته شدند

گزارش لحظه به لحظه از آخرین تحولات خاورمیانه پس از حملات تلافی‌جویانه اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران

۰۷:۴۶ ۱۴.۲.۱۴۰۳

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸ نظامی این کشور در پی حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق، پایتخت سوریه، در ساعات پایانی روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، زخمی شدند. تاکنون اسرائیل مسئولیت انجام این حمله را بر عهده نگرفته است.

۰۲:۲۶ ۱۴.۲.۱۴۰۳

تایمز اسرائیل از توقف قریب‌الوقوع فعالیتهای شبکه خبری الجزیره قطر، در اسرائیل خبر داد

تایمز اسرائیل نوشت که کابینه اسرائیل پنجشنبه شب، ۱۳ اردیبهشت، تعطیلی و توقف فعالیتهای شبکه قطری الجزیره در اسرائیل را تایید و اعلام خواهد کرد.

پارلمان اسرائیل ماه گذشته قانون موسوم به الجزیره را تصویب کرد و به دولت اختیارات موقت داد تا از فعالیت شبکه‌های خبری خارجی در اسرائیل در صورتی که به نظر سرویس‌های اطلاعاتی، به امنیت ملی آسیب برسانند، جلوگیری کند.

مقامات اسرائیل معتقدند شبکه الجزیره قطر «به شدت تحت تأثیر حماس» است و نیروهای ارتش اسرائیل در غزه را به خطر می‌اندازد.

۰۲:۲۵ ۱۴.۲.۱۴۰۳

گزارش‌هایی از حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در دمشق

گزارش های اولیه حاکی از زخمی شدن چند نفر در سوریه بر اثر حملات هوایی منتسب به اسرائیل است جروزالم پست نوشت که حملات هوایی اسرائیل پنجشنبه شب در دمشق برای اولین بار پس از کشته شدن چند فرمانده ارشد سپاه حمله هوایی اسرائیل در اوایل آوریل گزارش شد.

رویترز هم نوشت:«حمله هوایی روز پنجشنبه یک ساختمان مورد استفاده نیروهای امنیتی سوریه در نزدیکی دمشق را هدف قرار داده است.» منابع اپوزیسیون سوریه گزارش دادند که این حمله یک سایت را در نزدیکی نجحه در جنوب دمشق هدف قرار داد.

۰۲:۲۴ ۱۴.۲.۱۴۰۳

تاکید رئیس جمهوری آمریکا: در کنار آزادی بیان، نظم دانشگاه‌ نیز باید حفظ شود

۰۲:۲۳ ۱۴.۲.۱۴۰۳

سنتکام از انهدام سه پهپاد حوثی‌ها قبل از شلیک خبر داد

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد نیروهای این ستاد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت سه پهپاد را قبل از شلیک در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن شناسایی و آنها را منهدم کردند.

سنتکام اعلام کرد این هواپیماهای بدون سرنشین، تهدیدی قریب‌الوقوع برای نیروهای ایالات متحده و ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه تشخیص داده و به سرعت خنثی شدند تا آزادی دریانوردی و ایمنی آب‌های بین‌المللی و تجارت جهانی تضمین شود.

۱۸:۴۱ ۱۳.۲.۱۴۰۳

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت یک مرد مسلح عضو گروه جهاد اسلامی را در کرانه باختری کشتند. رسانه‌ها از این به عنوان یک «درگیری کم‌سابقه» میان گروه‌های فلسطینی یاد کرده‌اند.

۱۸:۰۰ ۱۳.۲.۱۴۰۳

سازمان ملل متحد می‌گوید بازسازی خانه‌های بمباران شده در غزه در طول جنگ حدود هفت ماهه اسرائيل و حماس، ممکن است ۸۰ سال طول بکشد.

خبرگزاری رویترز به نقل از گزارش سازمان ملل که روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، منتشر شد نوشت: اگر روند درگیری‌ها مانند قبل ادامه یابد، بازسازی خانه‌ها در نوار غزه ممکن است به قرن آینده میلادی کشیده شود.

۱۱:۳۴ ۱۳.۲.۱۴۰۳

وزیر خارجه آمریکا: از عملیات اسرائیل در رفح که از غیرنظامیان حفاظت نکند حمایت نمی‌کنیم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، که به اسرائیل سفر کرده است روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تاکید کرد او هنوز طرحی برای حمله برنامه‌ریزی شده اسرائیل به شهر رفح که از غیرنظامیان حفاظت کند ندیده است، و بار دیگر تاکید کرد واشنگتن نمی‌تواند از چنین حمله‌ای حمایت کند.

بلینکن و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه به مدت دو ساعت و نیم در اورشلیم دیدار کردند و پس از آن اسرائیل تکرار کرد عملیات رفح، علیرغم موضع آمریکا و هشدار سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه چنین حمله‌ای منجر به «تراژدی» خواهد شد، ادامه خواهد یافت.

۰۵:۳۲ ۱۳.۲.۱۴۰۳

تاکید وزیر دفاع آمریکا بر لزوم توجه به غیرنظامیان در عملیات نظامی احتمالی اسرائیل در رفح

لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده در تماس با با یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل بر لزوم ارائه طرحی معتبر برای تخلیه غیرنظامیان فلسطینی و حفظ جریان کمک‌های بشردوستانه پیش از انجام هرگونه عملیات نظامی احتمالی اسرائیل در رفح تاکید کرد.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت گفت که لوید آستین در گفتگو با یوآو گالانت، بر تعهد ایالات متحده به بازگشت بدون قید و شرط همه گروگان‌ها، اهمیت افزایش جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه و تضمین امنیت غیرنظامیان و امدادگران تاکید کرد و گفت ایالات متحده همچنان به حمایت از اسرائیل متعهد است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم روز چهارشنبه در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از او خواست تا امکان ارسال کمک‌های بیشتر به غزه را فراهم کند.

۰۵:۳۲ ۱۳.۲.۱۴۰۳

سمیر جعجع: جنگ بیهوده حزب‌الله با اسرائیل به لبنان آسیب رسانده است

بارگذاری بیشتر

XS
SM
MD
LG