لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۳:۵۱

آلمان وعده مقابله با افزایش خشونت علیه سیاستمداران احزاب مختلف را داد


نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان. (آرشیو)
نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان. (آرشیو)

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان، روز شنبه ۱۵ اردیبهشت، وعده داد که با افزایش خشونت‌ها علیه سیاستمداران این کشور مقابله خواهد شد.

اظهارات خانم فایزر پس از آن ابراز شد که ماتیاس ایکه، عضو ۴۵ ساله حزب سوسیال دموکرات و نماینده پارلمان اروپا، هنگام نصب پوستر در شهر درسن، مرکز ایالت ساکسونی، از سوی چهار تن مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

رویترز به نقل از یک منبع از حزب سوسیال دموکرات گزارش داد آقای ایکه نیازمند عمل جراحی است.

به گفته پلیس، اندکی پیش از حمله، همین گروه به یک فعال ٢٨ ساله حزب سبزها که او نیز سرگرم نصب پوستر بود، حمله کردند. به گزارش رویترز، جراحات وارده به این عضو حزب سبزها چندان جدی نیست.

وزیر کشور آلمان در ارتباط با حمله به ماتیاس ایکه گفت دولت آلمان به این اقدام پاسخی محکم خواهد داد و اقدامات محافظتی بیشتری برای نیروهای دموکراتیک این کشور انجام خواهد داد.

نانسی فایزر حمله به این عضو حزب سوسیال دموکرات را «حمله به دموکراسی» خواند.

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا، همانند بسیاری از سیاستمداران اروپایی با ماتیاس ایکه ابراز همدردی کرد و با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت که از این «حمله وحشیانه وحشت‌زده است.»

بر اساس آمارهای منتشرشده از سوی دولت آلمان، حملات به سیاستمداران احزاب مختلف در این کشور از سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون دو برابر شده است.

نانسی فایزر گفت خصومت کلامی تندروها و پوپولیست‌ها علیه سیاستمداران دموکراتیک یکی از دلایل افزایش خشونت‌ها است.

سازمان امنیت داخلی آلمان می‌گوید افراطی‌گرایی راست‌گرا بزرگ‌ترین تهدید علیه دموکراسی آلمان است.

بر اساس نظرسنجی‌ها، افزایش حمایت از حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» این حزب را به دومین حزب محبوب در سراسر آلمان تبدیل کرده است.

حزب «آلترناتیو برای آلمان» به‌ویژه در سه ایالت شرقی ساکسونی، تورینگیا، و براندنبورگ محبوب است و نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که در انتخابات محلی پیش رو در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در هر سه ایالت پیروز خواهد شد.

بر اساس داده‌های دولت آلمان، سیاستمداران حزب سبز با بیشترین میزان خشونت از سال ۲۰۱۹ روبرو شده‌اند. طبق این آمار، در دوره مزبور ١٢١٩ فقره حمله علیه اعضای حزب سبز، ۴۷۸ مورد حمله علیه سیاستمداران عضو «آلترناتیو برای آلمان»، و ۴۲۰ مورد حمله علیه اعضای حزب سوسیال دموکرات انجام شده است.

XS
SM
MD
LG