لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۵:۴۱

کیوان رحیمی، مدیر کانال تلگرامی «پرسمان سقز»، بار دیگر بازداشت شد


کیوان رحیمی، مدیر کانال تلگرام «پرسمان سقز»
کیوان رحیمی، مدیر کانال تلگرام «پرسمان سقز»

منابع حقوق بشری از بازداشت مجدد کیوان رحیمی، فعال رسانه‌ای و کنشگر اجتماعی اهل سقز، خبر دادند.

به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، نیروهای اداره اطلاعات سقز کیوان رحیمی و برادرش کامران رحیمی را روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت بازداشت کردند. بنا بر این گزارش، کامران رحیمی پس از چند ساعت آزاد شده است.

درباره اتهام و محل نگهداری کیوان رحیمی و شرایط او خبری منتشر نشده است.

این فعال رسانه‌ای در مهرماه سال گذشته هم به دلیل فعالیت‌هایش در شبکه‌های مجازی از جمله مدیریت کانال تلگرامی «پرسمان سقز» بازداشت شده بود.

یکی دیگر از مدیران کانال تلگرامی «پرسمان سقز»، مصطفی حمدی، هم حدود بیست روز قبل بازداشت شده است. به گزارش هه‌نگاو، اتهام این روزنامه‌نگار «تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران» عنوان شده است. مصطفی حمدی و کیوان رحیمی به دلیل فعالیت‌هایشان سابقه احضار و بازداشت دارند.

منابع خبری در هفته‌های گذشته از دور تازه فشارها بر خبرنگاران محلی از جمله بازداشت دو فعال رسانه‌ای در شهرهای ارومیه و جوانرود خبر داده بودند.

رسول گله‌بان، روزنامه نگار ساکن ارومیه، و ایرج محمدزاده، فعال رسانه‌ای اهل جوانرود در استان کرمانشاه، به‌تازگی بازداشت شده‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز، جمهوری اسلامی را «یکی از سرکوب‌گرترین دولت‌های جهان» در حوزه آزادی رسانه‌ها ارزیابی کرده و در گزارش خود، ایران را از لحاظ آزادی بیان در میان ۱۸۰ کشور جهان در رتبه ۱۷۷ طبقه‌بندی کرده است.

فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران نیز در آخرین گزارش خود اعلام کرده بود که از زمان وقوع اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲، دست‌کم هفت نشریه و پایگاه خبری به دلایلی از جمله «فشار نهادهای امنیتی یا دستورات قضایی» توقیف، تعلیق، تعطیل یا لغو مجوز شده‌اند.

XS
SM
MD
LG