لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۲:۲۴

مشورت نتانیاهو با فرماندهان ارتش اسرائیل؛ مدارس تا دوشنبه تعطیل شدند


واحدهای نظامی اسرائیل. آرشیو
واحدهای نظامی اسرائیل. آرشیو

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، برای مشورت با مقامات ارشد نظامی این کشور درباره حمله تلافی‌جویانه پیش‌بینی‌شده جمهوری اسلامی به اسرائیل، به مقر نظامی ارتش اسرائیل در «کریا»‌رفته است. در همین حال محدودیت هایی از جمله برای برگزاری تجمع ها و نیز فعالیت های آموزشی در اسرائیل اعلام شده است.

وب سایت «تایمز اسرائیل» با اعلام این خبر نوشت که یوآف گالانت، وزیر دفاع این کشور، نیز با هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش، و دیگر مقامات نظامی اسرائیل، گفتگو و درباره حمله احتمالی جمهوری اسلامی گفتگو کرده است.

در همین حال، شبکه خبری «کانال ۱۲» اسرائیل گزارش داد که بر اساس ارزیابی نهادهای امنیتی این کشور، جمهوری اسلامی در پاسخ به حمله منتسب به اسرائیل که در روز ۱۳ فروردین در دمشق سوریه منجر به کشته شدن چند تن از فرماندهان ارشد و اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، تلاش خواهد کرد تا به اهداف نظامی و نه غیرنظامی حمله کند.

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش اسرائیل روز شنبه خبر داد که محدودیت‌های جدیدی برای تجمعات غیرنظامی اعمال شده است.

دانیل هاگاری گفت که دستورالعمل های فرماندهی نظامی، فعالیت های آموزشی در سراسر اسرائیل را ممنوع و تجمعات را به یک هزار تن محدود می کند.

او افزود که در برخی مناطق از جمله در نزدیکی مرزهای نوار غزه و لبنان، محدودیت‌های تجمع شدیدتر از قبل برقرار خواهد شد.

دانیل هاگاری با اشاره به این موضوع که اکثر موسسات آموزشی در حال حاضر به دلیل تعطیلات پسح تعطیل هستند، گفت که این محدودیت ها برای سفرها و اردوها نیز اعمال می شوند.

او همچنین گفت که محدودیت ها تا ساعت ۱۱ شب دوشنبه ۲۷ فروردین، معتبر هستند و تاکید کرد که پدافند هوایی اسرائیل «در حالت آماده باش» است و «ده‌ها هواپیما در آسمان آماده هستند.»

در جریان حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق در روز ۱۳ فروردین، شش تن از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند. از آن هنگام، رهبر و سایر مقامات جمهوری اسلامی اقدام به تهدید در مورد حمله تلافی جویانه به اسرائیل کرده اند.

این کشور تاکنون انجام این حمله را تایید یا تکذیب نکرده است.

XS
SM
MD
LG