لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۱:۰۶

ایالات متحده  عوامل اصلی «حزب‌الله» در آمریکای‌جنوبی و لبنان را تحریم کرد


حزب‌الله لبنان. آرشیو
حزب‌الله لبنان. آرشیو

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، اوفک، در اقدامی هماهنگ با سازمان مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده، عوامل اصلی و تسهیل‌کنندگان مالی حزب‌الله در آمریکای جنوبی و لبنان را تحریم کرد.

اوفک اعلام کرد عامر محمد اکیل رادا، به عنوان یکی از افراد تحریم شده افزون بر نقش خود به عنوان یک عضو ارشد حزب‌الله، یکی از عوامل این گروه در حمله تروریستی به انجمن مشترک اسرائیل-آرژانتین در آرژانتین در سال ۱۹۹۴ میلادی است که ۸۵ کشته برجای گذاشت.

عامر محمد و همدستان او مدیریت یک شرکت تجاری برای حزب‌الله را بر عهده دار ند که از جمله، صادرکننده ذغال سنگ به لبنان است.

اقدام وزارت خزانه داری آمریکا هفت نهاد و فرد اصلی در این شبکه را در بر میگیرد.

بنا بر بیانیه اوفک، این شبکه اعتبار مالی لازم را برای فعالیتهای تروریستی حزب الله تأمین میکند و حضور آن گروه تروریستی و فعالیتهای بدخواهانه آنرا در آمریکای لاتین تقویت می کند.

بیانیه می‌افزاید حزب الله از ابتدای شکل‌گیری خود زیرساختار جهانی گسترده ایجاد کرده است که شامل فعالیتهای تجاری و تسهیل رفت و آمد عوامل گروه است.

از سوی دیگر، وزیر دفاع اسرائیل جمهوری اسلامی ایران را به ایجاد فرودگاهی در جنوب لبنان به قصد حمله به اسرائیل متهم کرده است. به گفته یک منبع غیراسرائیلی آگاه از این محل، فرودگاه میتواند برای استقرار پهپادهای نظامی ایران مورد استفاده قرار گیرد. این منبع تصریح کرده است که حزب الله سرمایه گزاری عمده یی در فن آوری پهپادها انجام داده است.

XS
SM
MD
LG