لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۱:۳۷

نهادهای امنیتی آمریکا: روسیه، چین و جمهوری اسلامی عملیات تاثیرگذاری بر انتخابات نوامبر را آغاز کردند


سازمان امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا، به همراه سازمان اطلاعات ملی و پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، روز چهارشنبه هشدار دادند که روسیه، چین و جمهوری اسلامی به‌دنبال یافتن راه‌هایی برای نفوذ سایبری و دامن‌زدن به تنش‌ و ایجاد تفرقه میان رأی‌دهندگان آمریکایی هستند.

سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در تلاش هستند مقامات انتخاباتی را برای موج تازه‌ای از حملات سایبری، با هدف از بین‌بردن اعتماد رای‌دهندگان در انتخابات ریاست ‌جمهوری نوامبر آماده کنند؛ اقدامی که در پی گزارش‌های اطلاعاتی مبنی بر آغاز فعالیت‌های سه کشور انجام می‌شود.

این نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده می‌گویند گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که روسیه، چین و جمهوری اسلامی از «عملیات رخنه‌ای بهره می‌گیرند که از شکاف‌های اجتماعی-سیاسی شناخته‌شده برای تضعیف اعتماد به نهادهای دموکراتیک ایالات متحده استفاده می‌کند.»

آنها با صدور گزارش هشدارآمیز و دستورالعمل‌های احتیاطی تاکید کرده‌اند این سه «مظنون همیشگی» از حساب‌های آنلاین جعلی و فرعی مختلف، از جمله سازمان‌های رسانه‌ای دولتی، برای انتشار اطلاعات نادرست و ایجاد شک و تردید در میان کاربران و افکار عمومی سود می‌برند.

بر پایه این گزارش، روسیه، چین و جمهوری اسلامی آشکارا از افراد واقعی، از جمله چهره‌های تاثیر‌گذار رسانه‌های اجتماعی، «برای ترویج خواسته یا ناخواسته روایت‌های خود» بهره‌برداری می‌کنند.

کیت کانلی، مشاور ارشد سازمان امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا به خبرنگاران گفت: «فرآیند انتخابات رشته طلایی دموکراسی آمریکایی است، به همین دلیل است که دشمنان خارجی ما عمدا زیرساخت‌های انتخاباتی ما را با عملیات رخنه خود، هدف قرار می‌دهند.»

او تاکید کرد «سازمان امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا متعهد است نقش خود را انجام دهد تا اطمینان پیدا کند که مقام‌های دولتی و مردم آمریکا، در این میدان نبرد، تنها نیستند.»

سازمان امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا همچنین درباره استفاده روسیه، چین و جمهوری اسلامی از «ترفند‌های نوین» برای ایجاد سردرگمی در میان رای‌دهندگان آمریکایی هشدار داد.

این ترفند‌ها می‌تواند شبیه‌سازی صدا برای ساختن فایل‌های صوتی از مقامات و حملات سایبری «هک و نشت» را، همانطور که در عملیات سایبری اخیر جمهوری اسلامی علیه اسرائیل دیده شد، شامل شود.

همچنین روسیه و چین برای از بین‌بردن «اعتماد به روند انتخابات آمریکا»، ممکن است «ترفند انتشار اسناد جعلی» که «هشدار حوادث امنیتی» می‌دهد، را در پیش گیرند.

مایکروسافت نیز اخیر خبر داد کارزار‌ اینترنتی روسیه برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست ‌جمهوری ایالات متحده، در ۴۵ روز گذشته آغاز شده است؛ عملیاتی که به گفته این شرکت آمریکایی، در مقایسه با موارد مشابه گذشته نیرومندتر، اما از شدت و سرعت کمتری برخوردار است.

بر اساس گزارش پژوهشگران مایکروسافت که روز چهارشنبه منتشر شد، حساب‌های مرتبط با روسیه، محتواهای تفرقه‌انگیز، از جمله انتقاد به پشتیبانی آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه، را برای گمراه کردن مخاطبان آمریکایی و دستکاری افکار عمومی منتشر می‌کنند.

XS
SM
MD
LG