لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ایران ۲۲:۳۲

دیدار بانوان نخست ایالات متحده و اوکراین در واشنگتن


جو بایدن در کنار بانوان اول اوکراین و ایالات متحده
جو بایدن در کنار بانوان اول اوکراین و ایالات متحده

اولنا زلنسکا، بانوی نخست اوکراین، روز سه‌شنبه در کاخ سفید با جیل بایدن، بانوی نخست آمریکا، دیدار کرد.این دو پیش‌تر نیز در جریان سفر اعلام‌نشده بایدن به غرب اوکراین، در ماه مه، با هم دیدار کرده‌ بودند.

طی دیدار پیشین، آن‌ها از یک مدرسه دیدن کرده و به کودکانی که در حال تهیه «هدیه‌های روز مادر» بودند، پیوستند.

جو بایدن «یک دسته گل آفتابگردان زرد، گل هندی آبی و ارکیده سفید» را که به رنگ پرچم اوکراین است، به بانوی نخست اوکراین اهدا کرد.

کاخ سفید در مورد سفر اخیر بانو زلنسکا، اعلام کرده‌ است که او به واشنگتن سفر می‌کند تا «هزینه انسانی تجاوز روسیه به اوکراین را برجسته کند.»

بانوان نخست ایالات متحده و اوکراین، در مورد «حمایت مستمر ایالات متحده از دولت اوکراین و مردم آن» صحبت خواهند کرد، مردمی که «از دموکراسی مستقر‌ در کشور خود، دفاع می‌کنند.»

اولنا زلنسکا و جیل بایدن، همچنین در مورد «تاثیرات انسانی مهم ناشی از جنگ روسیه که تا سال‌های آینده احساس خواهد شد» به گفت‌وگو خواهند نشست.

ولودیمیر زلنسکی، ریس‌جمهوری اوکراین، اعلام کرد «نتایجی قابل توجه» را از دیدارهای همسرش در واشنگتن، انتظار می‌کشد.

او در یک سخنرانی ویدیویی که در پایان شب منتشر شد، گفته‌ است: «وظایف بانوی اول اوکراین شامل افزایش دریافت پشتیبانی از ایالات متحده، کسب حمایت بیشتر از آمریکا برای حفاظت از مردم در برابر تروریسم روسیه و نیز افزایش کمک‌های بشردوستانه است.»

رییس‌جمهوری اوکراین همچنین می‌گوید: «سخنرانی در کنگره مهم خواهد بود. من به‌شدت معتقدم که این سخنرانی توسط افرادی که مسئول تصمیم‌گیری در ایالات متحده هستند، شنیده خواهد شد.»

جیل بایدن، در بدو دیدار با زلنسکا گفت: «وقتی از اوکراین برگشته‌ بودم، یکی از نکاتی که گفتم این بود که شما نمی‌توانید به یک منطقه جنگی بروید و برگردید، اما اندوه و درد مردم را حس نکنید.»

XS
SM
MD
LG