لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۰:۱۹

یک مقام آمریکایی برای گفت‌وگو درباره تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی و روسیه به آسیا می‌رود


یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، هفته آینده برای گفت‌وگو درباره اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی و روسیه به سنگاپور و مالزی سفر خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه می‌گوید در ماه‌های اخیر انتقال پول به ایران و گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی، از جمله حماس، از طریق سیستم مالی مالزی افزایش یافته است.

به گفته این منبع که نخواست نامش فاش شود آمریکا قصد دارد تا مانع از این اقدام شود، و همچنین راه را بر فرار از تحریم‌ها ببندد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، و نیل مک‌براید، مشاور کل وزارت خزانه‌‌داری، به سنگاپور و مالزی سفر خواهند کرد.

این منبع در ادامه می‌افزاید که سفر مقامات آمریکایی در شرایطی انجام می‌شود که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تمرکز خود را بر مقابله با تامین مالی تروریسم از طریق جنوب شرق آسیا، از جمله از طریق تلاش برای جمع آوری کمک‌های مالی و فروش غیرقانونی نفت ایران، افزایش داده است.

وزارت خزانه‌داری در ماه آذر گذشته تحریم‌هایی را علیه چهار شرکت مستقر در مالزی وضع کرد که متهم به حمایت از برنامه پهپادی جمهوری اسلامی هستند.

واشنگتن اخیرا تحریم‌های بیشتری را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده است. این تحریم‌ها به دلایل مختلفی از جمله استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، و برای افزایش فشار بر تهران پس از حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل وضع شده است.

برایان نلسون در سنگاپور درباره اعمال محدودیت کشورهای «گروه هفت» بر بهای نفت روسیه، و همچنین توقف صادرات کالاهای دو‌منظوره به این کشور که می‌تواند مصرف نظامی نیز داشته باشد، بحث خواهد کرد.

از زمان حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش هزاران فرد، شرکت، سازمان، و نهاد روسی، را تحریم کردند.

XS
SM
MD
LG