لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۲:۴۳
۰۱:۵۶

یک مقام ارشد حماس: بدون توقف جنگ، آتش‌بسی در کار نخواهد بود

یکی از مقامات ارشد حماس اواخر روز شنبه تاکید کرد که این گروه «تحت هیچ شرایطی» با آتش‌بس در غزه که صراحتاً شامل پایان جنگ نباشد، موافقت نخواهد کرد. پیش‌تر هم بنیامین نتانیاهو گفته بود: اسرائیل با پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از معامله با حماس موافقت نخواهد کرد.

این در حالی است که رسانه‌های عرب‌زبان صبح روز شنبه ۱۵ اردیبهشت گزارش دادند که حماس به‌زودی موافقت خود با طرح پیشنهادی مصر اعلام خواهد کرد.

به گزارش روزنامه فلسطینی «القدس»، حماس موافقت خود با این طرح را طی روزهای آینده اعلام خواهد کرد. اما روزنامه «الشرق» نزدیک به دولت قطر گزارش داد که حماس این اقدام را طی ساعات آینده انجام خواهد داد.

۰۱:۵۶

حمله پهپادی روسیه به اوکراین با پهپادهای شاهد جمهوری اسلامی؛ شش زخمی و خسارت به زیرساخت‌ها

روسیه در حمله‌ای شبانه با پهپادهای شاهد به مناطق خارکف و دنیپرو در اوکراین، دست‌کم شش نفر را زخمی و به زیرساخت‌های مهم، ساختمان‌های تجاری و مسکونی آسیب رساند.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که روسیه ۱۳ پهپاد شاهد را به سمت این مناطق در شمال شرق و مرکز کشور پرتاب کرده بود. به گفته فرمانده نیروی هوایی، تمام این پهپادها توسط پدافند هوایی اوکراین سرنگون شدند.

با این حال، ترکش‌های پهپادهای ساقط شده به اهداف غیرنظامی در خارکف برخورد کرد و باعث زخمی شدن چهار نفر و آتش‌سوزی در یک ساختمان اداری شد.

۰۱:۵۵

مشاور امنیت ملی اسرائیل: در چند ماه گذشته بارها در آستانه دستگیری یحیی سینوار بودیم

مشاور امنیت ملی اسرائیل می‌گوید که نیروهای دفاعی اسرائیل در چند ماه گذشته چندین بار تا آستانه دستگیری یحیی سینوار، رهبر حماس در غزه، پیش رفته‌اند. تزاچی هانگبی در مصاحبه‌ای با کانال ۱۲ همچنین تأکید کرد که اسرائیل برنامه‌های عملیاتی خود را در منطقه رفح ادامه خواهد داد.

وی همچنین بیان کرد که سینوار در «برزخ معامله گروگان‌ها و آتش‌بس» به سر می‌برد و این وضعیت ناشی از ترس وی از از دست دادن قدرت در ساختار حماس است. هانگبی تصریح کرد: «به نظر می‌رسد برای سینوار سخت است که تصمیمی بگیرد که احتمالاً به معنای پایان حکمرانی حماس باشد.»

۱۶:۰۸

رسانه‌های عرب‌زبان صبح روز شنبه ۱۵ اردیبهشت گزارش دادند که حماس به‌زودی موافقت خود با طرح پیشنهادی مصر اعلام خواهد کرد.

به گزارش روزنامه فلسطینی «القدس»، حماس موافقت خود با این طرح را طی روزهای آینده اعلام خواهد کرد. اما روزنامه «الشرق» نزدیک به دولت قطر گزارش داد که حماس این اقدام را طی ساعات آینده انجام خواهد داد.

«الشرق» به نقل از یک مقام حماس گزارش داد: «در پرتو تماس‌های اخیر با برادران میانجی در مصر و قطر، هیئت حماس روز شنبه برای تکمیل مذاکرات به قاهره می‌رود.»

۰۹:۱۴

بلینکن می‌گوید عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح باعث آسیب «فراتر از حد قابل قبول» می‌شود

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، هشدارهای خود درباره حمله بزرگ اسرائیل به رفح در نوار غزه را باردیگر اعلام کرد و گفت که «اسرائیل طرحی برای محافظت از غیرنظامیان ارائه نکرده است.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بلینکن در نشستی در انستیتو مک کین در آریزونا گفت: «در صورت عدم وجود چنین طرحی، ما نمی‌توانیم از عملیات نظامی بزرگی که در رفح انجام می‌شود، حمایت کنیم، زیرا آسیبی که این عملیات وارد می‌کند فراتر از حد قابل قبول است.»
این سخنان در حالی گزارش شد که خبرگزاری آسوشیتدپرس در بامداد شنبه ۴ مه ۲۰۲۴ به نقل از مقامات آمریکایی آشنا با مذاکرات خبر داد که اسرائیل «این هفته به مقامات دولت بایدن در مورد طرح تخلیه غیرنظامیان فلسطینی قبل از عملیات احتمالی در شهر رفح در جنوب غزه با هدف ریشه کن کردن شبه نظامیان حماس، اطلاع داده است.»

۰۵:۴۸

نتانیاهو از طرح «غزه بدون حماس» رونمایی کرد: خودمختاری و تبدیل به قطبی جدید برای جذب سرمایه‌ طی ده سال

۰۳:۳۱

وزیر دفاع بریتانیا: جمهوری اسلامی مسئول بی‌ثباتی‌ خاورمیانه است

وزیر دفاع بریتانیا، روز جمعه در واکنش به تحریمهای اخیر جمهوری اسلامی علیه بریتانیا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «جمهوری اسلامی مسئول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه خاورمیانه از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی‌های تروریستی خود است.»

گرانت شاپس، با نام بردن از حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها به عنوان شبکه غیرقانونی نیابتی‌های جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد اگر جمهوری اسلامی فکر می‌کند که تحریم‌های اخیرش علیه بریتانیا، کسی را می‌ترساند، کاملا گمراه شده‌ است.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی هفته گذشته تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل حمایت از اقدامات اسرائیل تحریم کرد.

۰۳:۳۱

هشدار درباره حمله احتمالی اسرائيل به رفح؛ سازمان جهانی بهداشت: این حمله می‌تواند به حمام خون منجر شود

۲۱:۳۵ ۱۴.۲.۱۴۰۳

رئیس سازمان «سیا» برای پیشبرد مذاکرات آتش‌بس در جنگ غزه وارد قاهره شد

۰۷:۵۰ ۱۴.۲.۱۴۰۳

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در گروه شبه نظامی موسوم به «جنبش مقاومت اسلامی عراق»، از گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی در آن کشور، نوشت که این گروه روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، با استفاده از موشک‌های کروز حملات متعددی را به اسرائیل انجام داده است.

این منبع در گفتگو با رویترز مدعی شد که این حمله با چندین موشک کروز از نوع «ارقب» انجام شد و برای اولین بار، شهر تل آویو اسرائیل را هدف قرار داد.

در این ارتباط، هنوز گزارشی در مورد اصابت این موشک ها منتشر نشده است.

نشریه «جروزالم پست» هم نوشت: هیچ هشداری در این زمینه از سوی ارتش اسرائیل داده نشد و ورود موشک از سمت عراق نیز گزارش نشد.

بارگذاری بیشتر

XS
SM
MD
LG